Menu
Základní škola Rokycany, ulice Míru 64, příspěvková organizace
ZŠ ROKYCANYulice Míru 64

pracoviste

Poradenské pracoviště

Školní poradenské pracoviště zabezpečuje poskytování poradenských služeb výchovným poradcem, metodikem prevence, speciálním pedagogem a školním psychologem.

 

Obsahem poradenských služeb (poradenského pracoviště) je činnost přispívající zejména k vytváření:

  • vhodných podmínek pro zdravý tělesný, psychický a sociální vývoj žáků, pro rozvoj jejich osobnosti v průběhu vzdělávání;
  • naplňování vzdělávacích potřeb a rozvíjení schopností, dovedností a zájmů;
  • prevence sociálně patologických jevů (šikana, agresivní chování, zneužívání návykových látek atd.)
  • vytváření vhodných podmínek, forem a způsobů integrace žáků se SPU a SPCH;
  • vhodné volbě vzdělávací cesty a pozdějšího profesního uplatnění;
  • rozvíjení pedagogicko-psychologických a speciálně-pedagogických znalostí a profesních dovedností pedagogických pracovníků.

 

V čem spočívá práce speciálního pedagoga na naší škole:

  • Speciálně pedagogickou péči (depistážní činnost, diagnostická a intervenční + realizace intervenčních činností) zajišťuje absolvent vysokoškolského magisterského studijního oboru Speciální pedagogika s ostatními členy poradenského pracoviště, třídními učiteli a dalšími pedagogickými pracovníky;
  • speciální pedagog ve spolupráci s třídními učiteli zjišťuje vzdělávací potřeby žáků a ve spolupráci s poradenským zařízením zajišťuje odbornou diagnostiku, na jejímž základě diagnostiky jsou konzultovány, plánovány a využívány vhodné metody a organizační postupy výuky;
  • na základě odborného posudku poradenského pracoviště speciální pedagog, třídní učitel a další pedagogičtí pracovníci, ve spolupráci se zákonnými zástupci žáka, vytváří a realizují individuální vzdělávací plán (IVP) – struktura IVP vychází z platné právní úpravy, je doplněna v případě potřeby dohodou o formě podílu žáka a spolupráce se zákonnými zástupci;
  • žáci se SPU a SPCH i žáci mimořádně nadaní jsou integrováni v běžných třídách;
  • speciálně pedagogická individuální a skupinová práce probíhá zpravidla v pracovně speciálního pedagoga mimo kmenovou třídu.

 

V čem spočívá práce školního psychologa na naší škole:

  • zjišťuje vzdělávací potřeby žáků a ve spolupráci s poradenským zařízením zajišťuje odbornou diagnostiku, na jejímž základě diagnostiky jsou konzultovány, plánovány a využívány vhodné metody a organizační postupy výuky;
  • na základě odborného posudku poradenského pracoviště speciální pedagog, třídní učitel a další pedagogičtí pracovníci, ve spolupráci se zákonnými zástupci žáka, vytváří a realizují individuální vzdělávací plán (IVP) – struktura IVP vychází z platné právní úpravy, je doplněna v případě potřeby dohodou o formě podílu žáka a spolupráce se zákonnými zástupci;
  • podílí se na utváření pozitivního klimatu třídy
  • pracuje individuálně i skupinově se žáky s obtížemi v oblasti komunikace, chování, osobními problémy
  • úzce spolupracuje s ostatními pedagogy
  • nabízí poradenství pro žáky a zákonné zástupce ve výchovně-vzdělávací oblasti

 

V čem spočívá práce metodika prevence na naší škole:

  • sleduje projevy sociálně patologických jevů (šikana, zneužívání návykových látek, vandalismus…)
  • ve spolupráci s třídními učiteli a rodiči řeší závažné výchovné problémy
  • spolupracuje s Pedagogicko-psychologickou poradnou a Střediskem výchovné péče

 

V čem spočívá práce výchovného poradce na naší škole

  • vytváří podmínky pro integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
  • řeší problémy spojené se specifickými poruchami učení
  • zprostředkovává návštěvu specializovaného poradenského pracoviště
  • spolupracuje s vyučujícími v péči o nadané žáky
  • zprostředkovává informace o volbě povolání
  • zajišťuje individuální informační a poradenskou činnost pro žáky a jejich rodiče
  • zajištuje agendu spojenou s přihláškami na střední školy a zápisovými lístky
  • vyhodnocuje průběh a výsledky přijímacího řízení

 

Můžete přijít s čímkoliv, jsme tu pro Vás!

  • Nejde ti učení a rád bys to s někým probral?
  • Všichni ti nadávají, že se neumíš chovat, a ty se přece snažíš?
  • Všichni se tě ptají, co z tebe bude, a ty to sám nevíš?
  • Bojíš se školy, spolužáků, rodičů?
  • Máš pocit, že něco zásadně nezvládáš?

 

Netýká se to i tebe?

  • Děje se ti něco zlého?
  • Víš o někom, koho druzí trápí, a sám se bojíš zasáhnout?
  • Přijď se poradit, společně určitě vymyslíme řešení… a jestli  tvůj problém řešení nemá, alespoň na něj nebudeš sám

 

Metodik prevence

  • Mgr. Marika Monhartová  - 377 423 696 / 725 148 605

 

Speciální pedagog

  • Mgr. Jana Šplíchalová - 377 423 891
  • Mgr. Petra Brožková – 377 423 891

 

Výchovný poradce

  • Mgr. Julie Matoušková - 377 423 696

 

Školní psycholog

  • Mgr. et Mgr. Magdaléna Zemanová - 377 423 696

 

 

 

 

 

 

 

 

Certifikáty a jiné úspěchy