Skládankové učení 9. třída 2018/19

Zveřejněno: 14. 3. 2019, zapsal: Monika Abrtová

Metodou skládankového učení k jaderné energii

Skládankové učení je jednou z kooperativních metod, kdy se žáci učí navzájem. My jsme se pomocí metody skládankové učení seznámili s tématem jaderná energie při výuce fyziky v 9. třídě s paní učitelkou Zemánkovou. Nejdříve jsme se měli rozdělit do hlavní skupiny A, pak do skupiny B tak, aby nám vycházelo, že máme pět témat a ve třídě je nás 15 žáků. Pro nás to byla nejtěžší část. Paní učitelka nám sice radila, ale nechala nás, ať si na to přijdeme sami. Celé rozdělení, přeskupení a znova rozdělení, nám trvalo 20 minut. Paní učitelka se už jenom smála a snažila se dávat malé nápovědy, ale nakonec jsme to zvládli. No, žádný učený z nebe nespadl, příště už to budeme vědět.

Tato metoda výuky nám přijde zajímavá. Sami si prostudujeme téma, společně si o něm povídáme ve skupině, děláme si jednoduché výpisky a nakonec před skupinou vystřihneme prezentaci. Ostatní nás poslouchají a pak nám pomáhají vše doladit. Nakonec se vrátíme do hlavní skupiny, kde má každý jiné téma a prezentuje ho ostatním. Ti si dělají poznámky a opět probíhá debata nad tématy.

 

9. třída